Posle prve pojave na malim ekranima, mnogi su seriju “Rivijera” (Riviera), odmah prozvali “džet-set trilerom”. Takva, vrlo specifična kvalifikacija s kakvom se TV serije retko kad sreću, već dovoljno govori o posebnosti ove serije. Drama oskarovca Nila Džordana je zasluženo stekla originalnu etiketu i izazvala mnoštvo pozitivnih kritika. Ko još nije, ovoj seriji mora pružiti šansu. Zašto? Evo pet razloga.
U središtu radnje je američka kustosica Džordžina koja, posle iznenadne smrti bogatog i moćnog supruga, upada u vrtlog spletki, laži, kriminala i egzistencijalnih pitanja. Ali, njen put se odvija u dva smera: prema prošlosti i prema budućnosti. I to istovremeno. Prošlost, koja je do tog nesrećnog trenutka uzimana zdravo za gotovo, postaje u potpunosti nepoznat i mračan teren. Budućnost, koja je s materijalnog aspekta dotad bila blistava i obećavajuća, postaje krhka, nesigurna i opasna. Dve se putanje sukobljavaju sada i ovde, a problematični odnosi i pretnje stižu sa svih strana.
Esteski, ovoj seriji je teško naći zamerku. Ambijentalno, “Rivijera” nas usisava i premešta na Azurnu obalu. Na prvi pogled osvaja svojim glamurom, raskošnom scenografijom, briljantnim kostimima. Epizode su moćne i naprosto blistave.
Kada drama probije spoljašnju blistavost, u prvi plan iskače nepredvidljivost priče zbog koje je teško odvojiti se ne samo od ekrana, već i od brojnih pitanja koja okupiraju protagonistkinju. Priču prati pozadinska intriga, senka koja se ne vidi, ali čije se prisustvo oseća sve vreme. Epizode su filmske, svaka je specifična i predstavlja jedan fragment mozaika spletki koji je stavljen pred gledaoce.
Pored veštog i sjajnog tima kreativaca iza kamera, ekipa koja je ispred kamera podiže ovu seriju na viši nivo. Tu su Lena Olin (“Ne zaboravi me” – Remember Me) i Entoni Lapalja (“Bez traga” – Without a Trace), a tu je i genijalni Ivan Reon koji stiže iz dalekog Vesterosa “Igre prestola”. Poznati profesionalci koji svoj posao rade izvanredno dobro. Ipak, vredi izdvojiti jednu osobu.
Mada se na prvi pogled lik Džordžine posebno ne ističe, smrt supruga milijardera preokreće život ljubiteljke umetnosti. U tom trenutku, na videlo izlazi njena kompleksnost, kao i nemogućnost da unapred odredimo kuda će se ona kretati. Neki kritičari su otišli korak dalje i proglasili je “ženskim Majklom Korleoneom“. A, ako je neko zaslužio tako prestižno poređenje, to je sjajna Džulija Stajls.
Gledaj “Rivijeru” odmah na Pickbox NOW!